4 redenen waarom een adventskalender je gelukkig maakt (gastblog)

Ons leven zit vol stress en hectische dagelijkse activiteiten. We haasten ons van het ene ding naar het andere, maar toch zijn we nooit tevreden met wat we tot nu toe hebben bereikt. Doorbreek dit jaar de cyclus van stress en hectiek met behulp van een adventskalender die jou en je geliefden gelukkig maakt.

Dit zijn alvast 4 redenen waarom een adventskalender je gelukkig maakt:

1) Je geeft plezier weg aan anderen en dat maakt je gelukkig.

Ken je dat gevoel? Dat je een cadeau hebt gekocht voor iemand en dat je niet kunt wachten om het te geven? Dat je benieuwd bent naar hun reactie? En dat je het verhaal achter het cadeau wilt delen?

Het is wetenschappelijk bewezen dat een cadeau aan iemand geven zorgt voor een psychologische voldoening. Het maakt je dus kort gezegd gelukkig.

sneak peek adventskalender

Een adventskalender is een uniek cadeau om mensen te laten zien dat je ze waardeert. In onze adventskalender zijn er geen 24 maar 25 cadeautjes voor je geliefde. Je wordt zelf gelukkig van het geven, maar ook de ontvanger wordt er gelukkig van. Dit brengt ons naar de volgende reden.

2) Je wordt gelukkig van het zelf openen van een cadeau (of 25).

Het gaat niet om de cadeaus, maar om de verrassing. Niemand wil door het leven gaan zonder verrassingen of onverwachte gebeurtenissen. Dat zou maar saai zijn. De adventskalender geeft je elke dag tot kerstavond iets spannends om naar uit te kijken. Het aftellen begint zodra je op 1 december het eerste cadeautje van je adventskalender opent en eindigt op kerstdag! Het geeft je iets om elke dag naar uit te kijken. Zeg nu zelf, wat is er mooier dan dat?

Daarboven heb je een gevoel van voldoening op het moment dat je een cadeautje uitpakt. Je creëert een momentje voor jezelf. Het voelt als een beloning en dit brengt ons bij het volgende puntje.

3) Je beloont jezelf voor het harde werk

De kerstperiode is een stresserende periode. Doe iets leuks voor jezelf! We zijn zo bezig met wat we "moeten" doen dat we vergeten te leven en we vergeten onszelf af en toe in de watten te leggen. Koop jezelf regelmatig eens een cadeautje. Jezelf belonen voor je harde werk maakt je gelukkig en laat je stilstaan bij de kleine overwinningen. Het gaat er om dat je jezelf soms op de eerste plaats zet en jezelf beloont voor je harde werk.

Daarboven is een adventskalender niet alleen een object, maar ook een mooie decoratie voor je huis. De aanwezigheid van een kalender in je interieur maakt je blij omdat het een symbool is van het kerstseizoen. En dat brengt dan weer het kind in jezelf naar boven. Laat dat dan weer de 4de reden zijn waarom een kerstkalender je gelukkig maakt.

4) Je haalt het kind in jezelf naar boven

Voel je de magie van Kerstmis? We weten allemaal hoe magisch Kerstmis kan zijn, vooral als kind! De geur van dennenbomen en kaneelstokjes, warme chocomelk en marshmallows, overal lichtjes en geschenken... Het is gewoonweg geweldig! En wat als je elke dag van al deze magie zou kunnen genieten door slechts één geschenk per dag te openen in je eigen huis?! Dat zou iedereen gelukkig maken!

Je bent nooit te oud voor een kalender. Je kan een gelukkiger leven leiden door simpeler en speelser te leven, zoals een kind dus. Elke volwassene verdient het om zich af en toe terug kind te voelen. Wees weer kind en laat je van je speelse, meest zorgeloze kant zien! Pak elk cadeautje uit met verwondering en enthousiasme, net zoals toen je een kind was.

Uiteraard zijn er nog vele andere redenen waarom een adventskalender je gelukkig maakt. Aan jou om dat dit jaar te achterhalen.  Geef dit jaar een unieke adventskalender aan je geliefden en/of koop er één voor jezelf. Waarom? je verdient het om gelukkig te zijn!

Om anderen een geluksmomentje te geven, hebben we een adventskalender gemaakt in samenwerking met vijf onderneemsters. Wij ondernemen vanuit ons hart om jou elke dag een geluksmomentje te bezorgen.. Bovendien dragen we het ecologische aspect ook hoog in het vaandel.

*De verkoop van de adventskalender is afgelopen - dankjewel aan iedereen die de kalender heeft aangekocht.

4 redenen waarom een adventskalender je gelukkig maakt (gastblog)

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}